donderdag 11 november 2010

Keukenvloer

Het is even stil in het poppenhuis. Mijn 1:1 keukenvloer heeft aandacht nodig. We hebben een poosje geleden lekkage gehad van het platte dak boven onze keuken. We zijn nu druk bezig om de vloer te schuren en opnieuw te kleuren en te lakken. Ik werk op dezelfde manier als ik in het poppenhuis doe. Eerst breng ik na het schuren een kleurlaagje aan van witte grondverf op waterbasis die ik heel sterk verdun met water. Als de vloer wit genoeg is naar mijn zin laat ik dit helemaal goed drogen en daarna breng ik 4 lagen matte vloerlak aan. Tussen de lagen schuur ik de vloer even heel licht op. Het heeft zich jarenlang prima gehouden en in onze woonkamer ziet het er nog steeds goed uit. Ik hoop dat we er na deze behandeling dus weer een hele poos tegen kunnen. I'm busy this week with my "big" kitchen. Rainwater came in last summer from the flat roof above the kitchen. We're sanding the floorboards and give them a colorwash with a mix of water and white paint. I have to do four layers of clear mat varnish after that :(

1 opmerking: