maandag 12 november 2012

Wie zoet is krijgt lekkers!

De eerste knutsels voor het Sinterklaashuis zijn klaar. Samen met de kleinkinderen ben ik begonnen met het maken van allerlei Sintlekkers van fimoklei.
Speculaasjes, chocoladeletters, taaitaai en gevulde speculaas.

Ik had nog nooit liquid fimo gebruikt..Wat leuk om daarmee te werken. De kommen met "vloeibare" chocola die op de werktafels staan zijn hiermee gemaakt. Je kunt er zeer realistisch mee kliederen!

We hebben ook al veel verpakkingen gemaakt en een aantal kartonnen dozen, die op de tekening in het boek door de zwarte Pieten op steekwagentjes worden rondgereden.



De chocoladeletters heb ik gesneden uit dun karton en daarna geverfd. Ze moeten nog gelakt worden. Ik wil ook nog graag kleine letters maken maar zoek hier nog een goede manier voor. Iemand een goed idee???
Ze moeten ongeveer 12 mm hoog worden.

Voor het huis heb ik eerst in het boek de verhoudingen gemeten en daarna op een plaat MDF een globale plattegrond gemaakt. Omdat de tekeningen in het boek natuurlijk niet op schaal zijn bepaal ik de maten terwijl ik bezig ben. Voor de eerste zijwand heb ik ook weer een tekening gemaakt op het MDF om zo de goede schaal te bepalen. Hier komt een wand met allemaal ovens in twee rijen boven elkaar met een soort loopbrug erlangs. Een hele uitdaging om dat plaatje zo goed mogelijk om te zetten naar het huis.
Ik ben nog even zoet :P

1 opmerking:

  1. Wat een leuke miniaturen heb je gemaakt. Het lijkt me helemaal leuk om dit samen met je kleinkinderen te doen. Wat leuk vloeibare klei...Ik had er nog nooit van gehoord.

    Groeten Xandra

    BeantwoordenVerwijderen