maandag 25 oktober 2010

And blue it is!

Een paar dagen wat minder actief geweest i.v.m. een forse verkoudheid. De secretaire is bijna af. Delfts blauw geschilderd en het blauw met patina een beetje afgezwakt. De randjes en de bovenkant  heb ik een beetje doorgeschuurd. Ik ga er denk ik knopjes op maken van een zilverkleurig spijkertje met een glaskraaltje.

De stoel die ik uit dit pakket al een paar jaar geleden had gemaakt had een soort bekleding van papier. Ik las ergens dat je dat met Gesso in kon smeren en dan verven om een soort leereffect te krijgen. Vandaag een begin gemaakt met een aantal laagjes Gesso en dit steeds glad geschuurd met staalwol. Vanavond een eerste laagje verf erop. Volgens mij gaat dat wel lukken. Ik weet alleen niet waar ik het idee heb gelezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten