dinsdag 8 februari 2011

more crochet

Ik ben nog steeds aan het haken omdat ik geen tijd heb om een grotere klus aan te pakken. Ik heb het patroontje van Marianne Colijn geprobeerd dat in de AIM van februari staat. Mijn eerste probeersel is het paarse blokje. Hiervan wil ik vanavond een kussentje maken. Het leek me leuk om van dit patroon een keukenmat te haken omdat het een blokjes effect heeft. Ik ben nu aan het haken met jute.  Je werkt bij dit patroon diagonaal en maakt elke toer 1 blokje langer. Als ik de mat groot genoeg vind ga ik minderen tot ik weer bij de andere punt ben. Op de foto zie je ook mijn groene deken. Ik moet hem nog afwerken en opspannen. Ik vind de kleur nog steeds niet mooi. Hij komt denk ik opgevouwen in een mand of kast terecht. Ook nog een probeerseltje van het blokjespatroon in dunne haakkatoen. Misschien ook leuk als sprei op een bed.

Today i tried the crochet pattern from the last AIM. Its from Marianne Colijn. I've made the small purple square to try the pattern. Now I'm doing a bigger one from jute twine for the kitchenfloor of the Norwegian cabin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten