dinsdag 24 november 2020

Een echte muizen trap!

 Vandaag ging ik verder met het bouwen van de trappen. Het was een hele puzzel om te proberen alle ruimtes bereikbaar te maken.



De trap naar de bovenste verdieping loopt voor een deel buiten tussen de boomstronken. Deze trap krijgt ook een boomschors uiterlijk. Ik bouwde de trappen allemaal 6,5 cm breed. De “ stootborden” zijn 1,5 cm hoog en de treden 3 cm diep. Waar ik het stootbord  onder de trede plak en in welke richting bepaal ik tijdens het bouwen. Over de boventrap plakte ik gelijk een laagje keukenpapier met verdunde houtlijm.( half water, half lijm) Doe dit een beetje rommelig met vouwen en plooitjes, zodat het straks op boomschors lijkt.


Tot slot heb ik de buitenkant van de bovenste verdieping alvast met aluminiumfolie beplakt. Dit blijft namelijk ook een buitenmuur. 

Voor het boomschors effect neem ik een stuk folie en trek hier verticale plooien in. Soms knijp ik een strook in elkaar tot een dikker rolletje ( als een soort tak.) Ik lijm het tegen de kartonnen dozen met hete lijm en maak er, om mijn vingers niet te branden, tijdens het aandrukken, met een oude schaar nog wat extra verticale groeven in. Morgen weer verder met de volgende stap! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten