zondag 6 december 2020

Papier maché schilderen.

 Als het papier maché goed droog is kan je het gaan schilderen. Als eerste breng ik een laag verdunde zwarte verf aan. Zorg dat alles goed gedekt is, ook helemaal tussen de plooien en nerven. 

Als deze laag zwarte verf helemaal goed droog is ga je er met diverse kleuren in de dry brush techniek boomschors van maken. Ik gebruik de volgende kleuren: midden bruin; groen; licht bruin; okergeel; beige en lichtgrijs. Begin met de donkerste kleur en neem hiervan een beetje op je kwast en “ borstel” licht over het oppervlak van de zwarte verf. Meng de kleuren eventueel samen op je kwast. Dit is een geduldwerkje. Je moet de lagen tussendoor steeds goed laten drogen, om de kleuren onderling niet teveel te mengen. Het kost me meestal wel een paar dagen tot het naar mijn zin is. Gewoon steeds een nieuw laagje kleur erop tot je het effect hebt dat je graag wilt bereiken. Ik heb tijdens mijn wandelingen buiten, diverse stukjes boomschors verzamelt, om de kleuren goed te vergelijken. 

Morgen een foto als ik een paar verschillende kleuren heb aangebracht. Succes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten