zondag 21 november 2010

Makkelijk boekblok maken

Vandaag wil ik hier laten zien hoe je op een makkelijke manier boekjes kunt maken die er toch heel echt uitzien in de boekenkast.
Zoek om te beginnen een tijdschrift met een ingelijmde rechte rug. Denk aan de gratis tijdschriften van de supermarkt of reisbureau brochures.
Je snijdt van de gelijmde rug van dit tijdschrift over de hele lengte een strook die ongeveer zo breed is als de diepte van je boekje. Ongeveer 1.7 mm was voor mij prima.
Al het afgesneden papier kan in de papierrecycling
Meet nu de hoogte van je boekkaft op en snijdt van de strook een stukje dat 1 mm korter is dan de hoogte van je boek.

Op de foto heb ik uitgeprinte boekkaften  gebruikt die ik op internet heb gevonden. Je snijdt de kaftjes uit. (Voor moderne boeken is het mooi om ze met breed plakband te beplakken)

Plak nu het kaftje om het afgesneden boekblokje en klaar is je boek!
De kleur van mijn printjes komt op de foto helaas slecht over maar dat ligt aan de fotograaf.


Morgen leg ik hier uit hoe je zelf op de computer een boekkaft kunt maken als je alleen maar een frontje van je boekjes hebt.
This is my easy way to make realistic bookcovers.
First try to find magazins with a glued back.
Cut a strip on the backside of your magazine from about 1,7 til 2 cm wide.


I found some bookcovers on the internet. Print and cover with tape ( For modern covers)
Cut out and cut a small piece of the magazinestrip. 1 mm shorter than your bookcover. Glue!
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten