dinsdag 13 november 2012

Het werkt!

Omdat de ovenwand voor het Sinterklaashuis uit 5 delen bestaat en heel veel plankdragers moest krijgen voor de bakplaten heb ik iets nieuws uitgeprobeerd. Een grote doos lange lucifers die ik een tijdje geleden in de kringloop winkel vond bracht me op het idee. Ik heb eerst de zijkanten en tussenwanden voor de ovens( kast) even hoog gemaakt en daarna precies tegen elkaar gelegd. De plaats van de middenplankjes en de plankdragers heb ik er daarna met behulp van een lineaal en geodriehoek op getekend. De lucifers heb ik vervolgens aan 1 kant precies op de plaats van de plankdragers geplakt. Een paar uurtjes laten drogen en toen met een heel scherp mesje er twee van los gesneden. ( de buiten wanden hoeven maar aan 1 kant dragers ) De hele boel omgedraaid..Aan de andere kant lucifers op precies dezelfde hoogte plakken. Weer heel goed laten drogen en alles van elkaar los snijden en TADAA. Ze zitten allemaal precies even hoog.


Ik ga nu gauw de hele boel in elkaar lijmen.en dan kan ik aan de deuren beginnen. Dat moeten er 10 worden....Dus ook hier even puzzelen over de handigste manier.

2 opmerkingen:

  1. Wat een slimme manier, goed gevonden! En wat wordt het Sinterklaashuis mooi, ik ben zo benieuwd naar het eindresultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een slim idee. Het ziet er prachtig uit je plankdragers :)

    Groeten Xandra

    BeantwoordenVerwijderen