donderdag 6 december 2012

update sinterklaashuis



Nu de Sint vandaag weer gaat vertrekken uit ons besneeuwde landje, kan ik even een update geven van het werk aan zijn Spaanse werkplaats. Ik ben bezig aan de deuren voor de ovens. Er komen nog handgrepen en bedieningspaneeltjes op. Verder heb ik 45 ovenplaten gesneden uit karton en zilverkleurig geverfd. Op dit moment ben ik bezig om van Fimo het lekkers te maken dat in de oven ligt. Er worden dus heel wat miniatuur amandeltjes op speculaasjes geplakt. Als alle lekkers gebakken is ga ik de ovenplaatjes bewerken met "boter en bloem"en plak ik de koekjes erop. Ik maak de klei voor elke oven iets anders van kleur zodat het eruit ziet alsof ze een verschillende baktijd hebben gehad.

Inmiddels heb ik na lang zoeken ook de geschikte lettertjes gevonden voor de kleine chocoladeletters. Ze zijn van hout en moeten nog in chocoladekleuren geverfd worden.

Gisteren heb ik een speculaastaart gemaakt in een springvorm. Over de rand van de vorm ben ik nog niet helemaal tevreden maar de sluiting is heel goed gelukt.

Je snapt zeker wel waarom het zo'n bende is op mijn wertafel!!

1 opmerking:

  1. Ik vind je springvorm prachtig geworden. Rommel...waar?? Volgens mij heb de meeste mensen veel meer troep om zich heen als ze aan het knutselen zijn...Ik in ieder geval wel :)Ik wens je nog veel bakplezier met al dat lekkers.

    Groetjes Xandra

    BeantwoordenVerwijderen