zaterdag 1 januari 2011

Basketry

Allereerst voor iedereen een heel gelukkig nieuwjaar!! For all of you a very happy new year.  Ik wens jullie allemaal veel hobbyplezier! Have fun and be creative!

Voor de keuken van het Noorse huisje heb ik een aantal mandjes uit de woonwinkel gebruikt. Vandaag heb ik zin om een paar nieuwe te maken.
Op de foto zie je de bodem van een wit mandje dat ik maak van waxed linen. Het is een iets plakkerige draad van ongeveer 0,4 mm dik. Voor het bruine mandje gebruik ik papiergaren. Deze draad is nog wat dunner. De bodem van dit mandje is 2,5 cm. Als je de tweede foto goed bekijkt zie je hoeveel keer ik rond heb gevlochten om een rondje van deze afmeting te krijgen. Ik gebruik nooit een mal om de mandjes omheen te vormen maar probeer dit vanuit de hand te doen. Elk mandje vormt zichzelf!

Today I like to make a few baskets. I took some baskets from a shop in my dollhouse and use them in the kitchen of the Norwegian cabin. So time for basketry. The white one in the picture is from 2 ply waxed linen.  The thread is a bit sticky,  so nice to use for basket weaving. The brown one is very thin paperthread. Poke the photo to see how many rounds I needed to make a one inch cirkel.


Morgen zal ik de mandjes laten zien als ze klaar zijn.
I'll show you the result tomorrow.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten