vrijdag 26 augustus 2011

licht en frivolite


Eindelijk branden alle lampjes in mijn grote poppenhuis. Het was een flinke puzzel om dit grote huis op een betaalbare manier van verlichting te voorzien. Omdat het allemaal winkels worden en ik er een eenheid in wil hebben wat betreft muur- en vloerafwerking en verlichting heb ik het op deze manier gedaan. Ik heb nu 100 ledlampjes branden uit een snoer kerstverlichting. Het totale stroomverbruik is maar 2,6 watt per uur. Een ledlampje heeft echter wel een plus en een min pool en daarom moesten alle lampjes met een multimeter doorgemeten worden om ze op de goede manier aan elkaar te solderen. Manlief heeft het soldeerwerk voor zijn rekening genomen. Ik heb het hele snoer kerstverlichting uit elkaar gesloopt, alles gestript en de plafondplaten gemaakt. Ik kan nu verder met de muren en de vloeren en dan komt eindelijk het leuke werk....inrichten! In het gedeelte dat nu nog donker is komt een lift en ook daarvoor maak ik led verlichting. Ik moet alleen nog uitpuzzelen hoe ik dat met de lift moet doen.

In de uurtjes tussendoor deed ik iets heel anders. Vroeger heb ik wel eens frivolité kantjes gemaakt met behulp van een soort spoeltje. Op het weblog van Casey had ik een poosje geleden gelezen over frivolité met een naald. Ik ben het nu een paar dagen aan het proberen en ik vind het zoveel makkelijker om het op deze manier te doen. Eerst heb ik wat proefstukjes gemaakt en nu probeer ik een sprei voor het poppenhuis. Ik heb zelf een dunne lange stopnaald stomp gemaakt om het mee te proberen. Inmiddels heb ik via internet een naald besteld. Ik hoop dat hij gauw komt want dit heeft mini mogelijkheden!!

3 opmerkingen:

  1. Amazing what you have done with the lighting, I like it very much. And this house must be very special? I have not seen anything like this anywhere else, a great house. The Quilt shop I have seen before here on the blog, a perfect store. You can make so many different things. Looking forward to the next post.
    Mona

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jemig wat n groot huis! Dat wordt n super project, geweldig hoe jullie die verlichting hebben gemaakt, ziet er heel goed uit. Ik zie daar al n mooi quilt/stoffen winkeltje en een kadoshop, als ik goed heb... Sorry was hier al ffkes niet meer.
    Frivolité, ik heb het wel vaker gezien, maar nog nooit gedaan, ziet er ook nogal ingewikkeld uit. Maar t wordt heel mooi, dus dat gaat goed komen met die sprei!
    * marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ES una casa enorme y seguro que quedará preciosa. Voy a tener que repasar el blog de Casey a ver si aprendo a hacer eso. Siempre he querido aprender, pero no sé por dónde empezar. A tí te ha quedado precioso.
    Un beso.

    BeantwoordenVerwijderen