zondag 11 september 2011

tweede mandje af

Het tweede mandje is ook af. Zo ging ik verder:

* Vlecht door met twee draden tot je de hoogte van het mandje leuk vindt. Duw de gevlochten draden steeds goed strak aan met een houten prikkertje.

* Als je draden op zijn steek je ze naar binnen. Een tipje tacky-glue eraan. Sla een nieuwe dubbele draad om de volgende staak met de draadeinden aan de buitenkant en vlecht verder. Knip na een paar toeren de uit eindjes van de draad aan de binnenkant heel kort af.

*Als je mandje de goede hoogte heeft lijm je de draden weer met een tipje lijm aan de binnenkant vast.

* Doe nu met je prikkertje een tipje lijm tussen alle staken. Laat even drogen.

* Meet een stukje van je ijzerdraad ruim om de mand en omwikkel dit met je vlechtdraad. Lijm de uiteinden goed vast

* Knip de staken af.   Ik vond dat deze mand een hengsel nodig had maar mijn staken waren niet lang  genoeg. Ik heb dus gesmokkeld.. Ik heb de twee middelste staken niet afgeknipt en ze met een stukje tape op de juiste lengte verbonden.

* Smeer het handvat steeds een stukje in met lijm en wikkel je vlechtdraad er strak omheen.


* Plak nu de omwikkelde ijzerdraad om de rand van de mand en laat de uiteinden strak tegen elkaar aan sluiten.


En zo had ik opeens een vierkante boodschappen mand gemaakt.
Ik vorm niet de mand maar de mand vormt zichzelf!!

2 opmerkingen:

  1. Es perfecta. Y el tutorial fantástico. Creo que voy a intentar hacer una porque lo has explicado muy bien, todo detallado.
    Muchísimas gracias :-)
    Un beso.

    BeantwoordenVerwijderen