vrijdag 8 juli 2011

boerenerf van Oma

Betere foto komt nog
De afgelopen week ben ik bezig geweest met het maken van de workshops van Sylvia van het boerenerf. Het was eigenlijk niet mijn bedoeling om het hele project te maken maar nu ik er aan bezig ben word ik steeds enthousiaster.De emmers en teiltjes moet ik nog verder maken en ook de wasbak moet nog verder geverfd. Ik heb er een ouderwetse houten wastang bij gemaakt en ben nu bezig aan de wasklopper met een stukje Sunlight zeep. Nog wat leuke spulletjes op de plank en een bloembakje op het muurtje.
Er komen allerlei herinneringen naar boven aan de logeerweken bij mijn Opa en Oma . Ik heb besloten om dit project uit te breiden met de (bij)keuken van hun huis. Samen met mijn moeder (84 jaar) en haar zus heb ik geprobeerd het beeld weer helder te krijgen. Best lastig hoor! Wat zat er op de muur. Wat op de vloer? Daar let je als kind dus totaal niet op. Wel weet ik nog precies hoe het aanrecht met de pompkast en de servieskast eruit zag. Oma kookte op een twee pits gasstelletje wat op een tafel stond met daaronder de butagasfles. Erboven een plank met een stoffen roesje erlangs waarop haar emaille pannen stonden. Zoals je merkt is in mijn hoofd het beeld al weer helemaal terug. Nu nog uitvoeren!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten