maandag 18 juli 2011

Twee emmertjes pompen

Het keukenblokje van Oma's keuken krijgt vorm. Ik heb mijn fantasie de vrije loop gelaten en wat dingen verzonnen die in Oma's keuken niet zaten. Maar de grote lijnen kloppen met het beeld dat er in mijn hoofd zit. Nu ga ik de achterkant van de buitenplaats afwerken met glad wit stucwerk en een randje witjes onder het raam. Een geruit valletje en een emaille zeepbakje. Ook moet ik nog een doek plooien die aan de zijkant van de pompkast moet hangen. Ik heb de deur met de "gladde kant naar binnen gedaan. Ik weet alleen zeker dat de buitendeur bij mijn Opa er nooit zo uit zou zien. Opa hield van netjes en alles zag er dan ook picobello uit. Zelfs het grind buiten op het erf werd aan het einde van iedere werkweek netjes geharkt. * Ik heb fijne herinneringen aan mijn Opa en Oma. Ze hebben een heel lang gelukkig huwelijk gehad en zijn allebei oud geworden.( Mijn Oma overleed kort voor haar 100ste verjaardag) Ze leefden heel eenvoudig vanuit hun geloof in God. Altijd opgewekt en vriendelijk en erg sociaal. Ik was er graag!!* Dit even tussen haakjes allemaal,  want al knutselend aan dit project staan ook mijn gedachten niet stil!
Nog even een foto van bovenaf. Ik denk dat ik een kijkkastje maak van dezelfde maat als de buitenplaats. Maar daarover denk ik morgen maar weer verder.

1 opmerking:

  1. Está quedando fantástico. Por lo que se va viendo, estás consiguiendo hacerlo exactamente igual al dibujo que habías hecho de lo que recordabas. Felicidades porque lo estás consiguiendo :-)
    Un beso.

    BeantwoordenVerwijderen