vrijdag 10 december 2010

Julehuset

Gisteren heb ik besloten om een lang geleden begonnen huis nu eerst te renoveren en af te maken.
Vandaag dus eerst de hele dag achter de naaimachine gezeten om al de lopende opdrachten van de letter-fabriek af te maken. Het is gelukt!! En nu heb ik mezelf vakantie gegeven!

Het huis ben ik al heel lang geleden begonnen samen met mijn zoon. In het Noorse dorp waar vrienden van ons wonen heb ik ooit een foto gemaakt van het huis waar ik helemaal weg van ben. ( Ik kijk elk jaar even of het er nog steeds zo staat en of het niet toevallig te koop is...blijven dromen. LOL


Ik ga het huis nu eindelijk afmaken met de foto die al twintig jaar op mijn prikbord hangt als voorbeeld. De onderverdieping was al klaar en gebruikte ik elk jaar als kersthuis in mijn etalage. Maar er was altijd een heleboel wat ik moest camoufleren met sneeuw. Vandaag heb ik alles eruit gesloopt en nu aan de slag. Kijken of ik dit jaar toch nog een kerst tafereel klaar kan krijgen. 

I spent my whole day at the sewing machine  finishing off all the orders I  had. And I'm taking  a break now and decided to work on my Norwegian house.

I use it as a X-mas decoration in the shopwindow every year but it's never finished and  I had to camouflage a lot with snow.
I want to finish it as I planned more than 20 years ago.
The photo of the house was on my bulletin board all those years.
I start painting the inside walls. A soft grey/blue
The outside color is the traditonal Norwegian red

Geen opmerkingen:

Een reactie posten